søndag den 24. februar 2013

Appelsincupcake med hindbær frosting

Jeg afprøver forskellige cupcakes for øjeblikket, da jeg indenfor 3-4måneder skal lave 70 cupcakes til en venindes datters barnedåb. *gisp* *urk* eller hvad man nu siger. Tror jeg får pænt ondt i hånden når jeg er færdig med at pynte alle dem. Ha ha

Det er dog ikke alle opskrifter der er værd at lægge på bloggen (som fx. et forsøg på at lave lakrids cupcakes) men de her appelsin cupcakes med hindbærfrosting skal i ikke snydes for! De er super lækre og rigtig friske i smagen. :)


Dej: Appelsin cupcake

Frosting: Smørcreme tilsat hindbæraroma og rosa pastafarve.

Decoration: Blomsterblade lavet med Wilton Tyl nr: 123. Afsluttet med en spiselig guldperle på toppen.


Appelsin Cupcakes 12stk:
150g blødt smør
200g alm sukker
3 æg
1 tsk vanillesukker
150g hvedemel
1 tsk bagepulver

Smør og sukker piskes til det er lyst og cremet. Tilsæt æggene et af gangen, og pisk grundigt mellem hver æg. Tilsæt de sidste tørre ingredienser (vanillesukker, hvedemel og bagepulver) og pisk grundigt igen.
Fordel dejen i muffinforme og bag dem i 20-23min ved 200 grader, eller til de er færdigbagte ;)









Ingen kommentarer:

Send en kommentar