fredag den 21. december 2012

Ristede mandler overtrukket med hvid chokolade og drysset med lakridspulver

Jeg tror det er meget forskelligt om folk giver små julegaver til pædagogerne i ens børns vuggestue/børnehave. Mange af vores vennepar, er ved at falde ned af stolen når jeg fortæller at jeg, i øvrigt siden han startede, har lavet en lille gave til hver af pædagogerne til jul.
Jeg tænker ikke så meget over om det er for meget eller hvad andre tænker om det, for jeg har bare sådan lyst til at give dem lidt, det er trods alt dem jeg afleverer min guldklump til hver morgen. :)

Sidste år gav jeg dem sådan et patentglas, med ingredienser til cookies som de kunne lave med deres egne børn. Så havde jeg lagt ingredienserne i lag, så det så fint ud og sat en lille opskrift fast i en rød sløjfe rundt om glasset. Og så selvfølgelig et sødt kort til. :)

I år faldt valget på ristede mandler overtrukket med hvid chokolade og drysset med fint lakridspulver.

Opskriften er taget herfra og den smagte bare super lækkert!

Jeg vil dog sige at man skal sætte godt med tid af til det, jeg stod indtil klokken 01 om natten for at få det færdigt. He he.
Jeg havde en forestilling om at jeg da bare lige smeltede chokoladen og nemt vendte mandlerne rundt i det, og "bare" lige lagde dem ud på et bagepapir. Det var dog ikke så nemt, og hver enkelt mandel skulle vendes og tages op enkeltvis for at det blev nogenlunde pænt.

Jeg skrev så et kort til hver af dem hvor jeg skrev:
"Kære ....
Du og dine kære ønskes en rigtig glædelig jul, samt et godt og lykkebringende nytår.
Vi takker for alle de sange i har sunget, næser der er pudset, bøger der er læst, tårer der er tørt væk, puslespil der er lagt, smil der er frembragt, konflikter der er afværget, madpakker der er pakket ud, og ikke mindst omsorgen overfor vores kæreste Villads.
Mange julehilsner ...."

De blev meget glade og rørt over kortet og gaven. :)








Ingen kommentarer:

Send en kommentar