lørdag den 29. december 2012

Glutenfri småkager

Som beskrevet også her, har jeg de sidste 4-5 måneder ikke spist gluten. Jeg føler at jeg bliver mindre oppustet, og jeg er desuden begyndt at tabe mig nogle af alle de kilo der har siddet fast efter graviditeten, så nu holder jeg fast i det. ;)
Folk spørger mig ofte om det ikke er meget besværligt, og det synes jeg faktisk ikke det er. I de fleste supermarkeder kan man jo købe både glutenfrit knækbrød, cornflakes, rugbrød, pasta, mel og meget meget mere. Så jeg er dækket rigeligt ind dér.

Selvfølgelig er det ikke alt man kan/vil købe sig til, så jeg har her i julen bagt to forskellige glutenfri småkager (udover dem der ikke var glutenfri ;). Det blev til "kokostoppe" og jødekager. som smagte super lækkert og jeg synes derfor opskrifterne (eller link dertil) skal deles med jer.

Jødekagerne stak jeg ud med to forskellige stjerneforme, så de så lidt mere julede ud. Jeg kunne desuden ikke finde hirsemel som der skal bruges i opskriften, så jeg blendede bare hirseflager, og det gik fint nok.
Opskriften er taget herfra.

Kokostoppene (eller "snefnug" som de hedder i opskriften) er taget herfra og var også super gode.

Billeder skal i ikke snydes for.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar