mandag den 10. september 2012

Macarons!!!

Jeg skylder jo et indlæg om mine macarons, så her kommer det. :)

Jeg har længe godt kunne tænke mig at prøve kræfter med disse fine kager, for de ser bare SÅ lækre ud. Så da der var en anledning blev de lavet sammen med de chokoladecupcakes jeg har skrevet om i et tidligere indlæg.

Det første jeg vil sige er at man skal ikke have travlt når man laver dem. Jeg havde besluttet mig for at lave dobbeltportion, og følte at jeg sad i 100år bare for at få smuttet alle de mandler jeg skulle bruge til mandelmelet. Men man kan selvfølgelig også bare købe det færdigt, hvis man har en butik i nærheden der har det.

Desuden synes jeg ikke helt at mine blev sprøde nok i bunden og måtte i forvejen give dem 7 min. mere end opskriften foreskrev. Desuden har jeg efterfølgende kunne læse mig frem til at det kan være en god ide at sætte dem ind direkte på en knaldvarm bradepande i ovnen. På den måde, for de ligesom bedre fæstnet bunden.

Nåh men nu til det sjove. :)


Grundopskrift på selve macarons'ne: Himmelske kager blot tilsat frysetørret hindbær.

Fyld:
Hindbærsmørcreme: Herfra
Lemon curd creme: Også fra Himmelske kager

God fornøjelse! :)

2 kommentarer: