fredag den 31. august 2012

Piratcupcakes DIY

Vuggestuen har idag holdt Pirat-sommerfest, og da der var kagekonkurrence skulle jeg da prøve at være med. :) Jeg vandt ikke, men der var godt nok også mange flotte kager!

Valget faldt på gulerodscupcakes med egen pynt bestående af skattekort, guldmønter og piratflag. :)




Jeg har en sygeplejerskeveninde der har spurgt efter en DYI, så det får i da lige allesammen. :)

Opskrift: Gulerodscupcakes med ostecreme. Opskrift fundet hos Newyorkerbyheart.

Flag og forme: Sampak fra Specialkøbmanden i Rødovre.

Guldmønter: Små cirkler af fondant stukket ud med en rund Wilton tyl nr. 11. Derefter er de overtrukket med guldstøv i farven "golden lemon", ved at ryste det sammen i en lille pose.

Skattekort: Fondant indfarvet med en lille smule brun pastafarve. Derefter skåret ud i passende størrelse, og for at lave den "flossede" kant, har jeg skåret nogle små hakker ud af fondanten, og efterfølgende taget en skarp kniv og lige lavet en lille ridse ind på kortet fra der hvor jeg har lavet hakket.
Dernæst skal kanten pensles med kakao for at få den mørke kant. Her hænger kakaoen nemlig så fast hvor hakket er lavet + ridsen ind.
Til slut har jeg tegnet skattekortet på med en sort Rainbow dust edible food pen.

God weekend! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar