tirsdag den 21. august 2012

Den langsomme og den hurtige...

Jeg fyldte 30 i sidste uge, og holdte i den sammenhæng dels tøse + familiefødselsdag i den weekend der lige er gået. Det har været lettere stressende, og derfor var det også kun om søndagen hvor hele familien kom at jeg havde planlagt at lave lagkager.

Selvom jeg har lavet et par lagkager før med fondant, kom det alligevel bag på mig, hvor lang tid det egenligt tager at lave sådan en lagkage. Så det blev til en langsom kage og en hurtig kage, der bare skulle pyntes, da gæsterne snart kom. :)

Laaangsom lagkage:


Bund: Mandelbunde
Fyld: Baileymousse (herfra) og hyldeblomstmousse (herfra)
Opsmøring: Chokolade ganache 1:1 (herfra)
Overtræk: Fondant

Hurtig lagkage: ;)

Bund: Mandelbunde
Fyld: Limemousse med chokoladestykker (herfra) /hindbærmousse (herfra)
Overtræk: Flødeskum :D

Alle mousserne var gode, men jeg vil dog sige at hyldeblomstmoussen var den bedste. Den var lige en tilpas konsistens og super luftig. Hindbærmoussen var efter min mening MEGET sød, og ret tynd i forhold til de andre mousser, så der tror jeg at jeg skal prøve en anden variant næste gang. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar