fredag den 13. juli 2012

Specielle muffins

I det nyeste blad fra Samvirke (det der man får i Kvickly og Brugsen) har Louisa Lorang skrevet om en muffin der er lavet uden mel, men på sorte bønner. Hendes overskrift er "Du vil aldrig tro på, at der er bønner i". Det måtte da komme an på en prøve tænkte jeg. :)

Det er som sagt en chokolademuffin lavet på sorte bønner og med mascarpon/jordbærskum på toppen. Opskriften kan ses her:
Så kollegaerne blev prøveklude, og jeg må sige at man bestemt ikke kan smage at den er lavet på sorte bønner. De var meget lækre og alle var svært begejstrede.
Dog, synes jeg at de faldt noget sammen efter de var bagt. Hvilket medførte at når man tog muffinformen af, så var der i nogen tilfælde nærmest ikke noget kage tilbage. He he. Men så var der jo bare det mere jordbærskum - og det var altså heller ikke så ringe endda. ;)
Jeg lavede de fleste som minimuffins, men der blev også lige til 3 i alm størrelse, og på billederne her kan i se hvordan de "faldt sammen" og ligeledes et af de små. :)


 Hvorfor den har vendt billedet på siden ved jeg ikke. Håber i overlever ;)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar