fredag den 22. juni 2012

Mini cupcakes

Selvom vi er på ferie skal i da ikke snydes for at se det seneste kageprojekt. :)

Jeg er besøgsven for en pragtfuld ældre dame der hedder Sisse, og da jeg skulle besøge hende forleden dg tænkte jeg at hun skulle overraskes med nogle fine kager.
Jeg har ikke prøvet at bage minicupcakes før, så først måtte jeg en tur til Specialkøbmanden for at købe papirmuffinforme og bageform. Fik også købt sådan en udstikker til at lave blomster i fondant. Livet er altså for kort til at lave sådan noget i fri hånd. Specielt med min kunstneriske evne ;)

Valget på selve kagerne faldt på marcipancupcakes med hindbærfrosting. Opskriften har jeg fundet her:
http://www.sarahskager.dk/mini-marcipancupcakes-med-den-bedste-hindb%C3%A6rfrosting/

Frostingen er ikke den traditionelle søde smørcreme, men derimod en frisk schweizisk marengs smørcreme, som smagte fantastisk. Jeg pyntede dem med to små blomster som jeg havde lavet ud af grøn og gul fondant. Derudover pyntede jeg med to guldsukkerkugler.
De bragte STOR glæde, og det er bestemt ikke sidste gang jeg laver mini cupcakes. :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar