tirsdag den 12. juni 2012

Cake pops

Jeg hækler løs i øjeblikket, men synes da lige at jeg vil vise jer hvad jeg ellers lavede af kage til Villads´ fødselsdag. Sidste år prøvede jed nemlig for første gang at lave cake pops (eller popcakes), og det var så stor en succes, at det skulle da gentages i år.

Sidste år lavede jeg dem på en chokaladekage, men i år ville jeg prøve at lave dem med oreos som man også kan gøre. Jeg lavede dem efter denne her dejlig korte opskrift:

2 pakker Oreos
1 pakke Philadelphia eller lignende flødeost (taget herfra)

Så skal de rulles til kugler og sættes på pind før de ryger i køleskabet for at køle ned. Derefter blev de overtrukket med chokolade, og her brugte jeg Wilton candy melts (med en lille smule FunCake chocolate melts i da det gør chokoladen lidt tyndere), og derefter blev de drysset med forskelligt krymmel. Egentligt ville jeg have pyntet dem mere, men synes der var 1000 andre ting der skulle ordnes, så det blev ved krymmel. :)



Jeg vil dog sige at der efter min mening skal bruges væsenligt mindre flødeost. Min dej blev meget blød, og da de havde stået ude lidt, begyndte de faktisk at falde ned af pinden fordi dejen var for "løs". Så måtte vi bare spise dem lidt hurtigere, og det er jo heller ikke så ringe endda. ;)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar